Wednesday, May 5, 2010

tempat2 mkn best di Penang

kali ni aku just nak cerita tentang tempat mkn best di penang ni..maybe byk lg tp yg ni yg aku paling suka mkn..Mula2 kita cerita pasal nasi kandaq dulu sbb yg ni yg paling best dipenang

1) Nasi kandaq Beratoq

restoran ni kat sblh masjid kapitan keling..buka kol 10 mlm...dipanggil nasi beratoq sbb mmg korg kena beratoq kalau nk beli..kalau style mls nak beratoq sila berada disitu dlm kol 9 lebih tunggu kat meja...nanti start kol 10 diorg akan ambik order kat meja..semua yg kat meja dh dpt mknan br diorg layan yg dok beratoq pjg2 tu..







suasana org tgh beratoq sampai ke jln

2) Nasi kandaq Tajudin Hussein

yg ni pula dekat kwsn Little India kari ayam n masak merah ayam sgt mabeles...tp wpun aku suka aku jrg pi sini sbb susah nak parking...



3) Nasi kandar Line Clear

Terletak kat lorong jer..kalau lalu laju2 ngan kenderaan mmg xperasan..lauk dia sedap nak2 kari kepala ikan..tp aku suka papadom..kalau org yg xbiasa mkn kat lorong mmg xakan suka tmpat ni sbb akan nampak ada tikus lalu lalang sbb blkg umah2org kan.





kalau yang suka mkn seafood kat penang yg paling sedap kat tekak aku kan kat Teluk Tempoyak..Ikan bakar dia mmg lazat..ada 2 tempat kat teluk tempoyak ni..satu yg mmg perkampungan nelayan yg satu chalet nyer kwsn..terletak di Batu Maung Penang.


udang 3 rasa
ikan bakar
lala masak lemak cili api


kwsn restoran bersama model
Bg penggemar laksa ble lah try laksa janggus yang terletak di Balik Pulau.



Last sekali antara tempat yg aku suka adalah ah' basri satay.. kat sini macam2 satay ada tp aku paling suka satay ostrich. kalau dulu restoran ni terletak kat Sg Ara tp skrg dah berpindah ke D'Piazza Mall, Jln Mahsuri Bayan Baru..dekat ngan PISA.



satay udang+perut+kuda
nasi tomato bersama satay ostrich
nasi planta bersama satay calamari aka sotong

Kalau nak ikutkan byk lg tempat best kat penang ni..tp aku cuma listkan tempat yg aku suka shj...kira yg terpilih je lah

1 comments:

sue-ana said...

yea..i likeee...sume best. kalau x,xkan aku jd model dlm entry di atas, ye dak??heheheheh